Tagi

, ,

Ten audibook to nie powieść. To nie książka, to zbiór opowiadań. Czytam na necie same pochlebne recenzje. Marketing działa, produkt musi się sprzedać. A to dziełko kosztuje nie mało. Kiedyś Andrzej Sapkowski powiedział, że książka nie powinna kosztować więcej niż butelka wódki, by ludzie mieli jakiś wybór (czy jakoś tak). Ale, żeby od razu 39,99zł za flaszkę?

bazar-zlych-snow_audiobookmania

 

Ocena: 6/10

autor: Stephen King

lektor: Roch Siemianowski

wydawnictwo: Prószyński i S-ka.

czas trwania: 21:35min

Do zakupu plików skusiły mnie dwa czynniki, no dobra.. trzy. Miano „Książki roku 2015” w kategorii horror na Lubimyczytać.pl oraz promocja na virtualo.pl. Już wielokrotnie pisałem, że nie znoszę kupna samych plików. Wolę pudełko do postawienia na półce. Jednak zakup tej audioksiążki w formie plików jakoś przebolałem. Trzecim czynnikiem była intrygująca okładka 🙂

Pozytywnych opinii szukajcie sobie w necie, ja powiem tylko tyle, że nie podeszła mi forma krótkich opowiadań grozy. Rozpędzam się z fabułą, zaprzyjaźniam z bohaterami, wchodzę do świata zbudowanego z wyobraźni, by za dosłownie za kilkanaście minut porzucić ich dla nowej przelotnej znajomości. Kurczę, to trochę nie w moim stylu. Ja lubię kogoś poznać na dłużej. Zaprzyjaźniając się i wpuszczając go do mojego świata oczekuję tego samego – zaproszenia i szeroko otwartych drzwi do jego świata. Te krótkie formy literackie są po prostu, zbyt pobieżne. Szkoda.

stephen_king_audiobookmania

Stephen King

Jednakoż. Stephen tutaj buduje klimat, jak to tylko on potrafi. A potrafi na kilku stronach zbudować coś co może stanowić wyjście do niejednego filmu. Coś w postaci miniserialu „Z Archiwum X”. Każdy odcinek jest o czymś innym, z tą różnicą, że główni bohaterowie też się zmieniają.

Przypadł mi do gustu „odcinek” o wysepce, na której pojawiają się nazwiska, osób które… spotka nieubłagany los.

Odcinek o dziwnym dzieciaku był… dziwny, ale opowiedziany z ciekawej perspektywy.

Samochód pożerający ludzi…. tandetne, choć klasyczne dla Kinga. Reszta? Oceń sama słuchaczko audiobooków.

Roch_Siemianowski_audiobookmania

Roch Siemianowski

 

Roch Siemianowski ma głos nie do przecenienia. Oto próbka z profilu Audioteki na YT.. Jak herbata miętowa na obżarty brzuchol, jak kieliszek wody na niepodlewany od miesięcy kaktus, jak ostrza kosiarki na kwietniowy wybujały trawnik, jak zapach świeżo wydanej książki dla mola książkowego.

Polecam dla osób chcących poczuć namiastkę klimatu „klasycznego Kinga”, a szkoda im czasu na długie powieści.

Audiobookowy mol.

